dzisiaj jest: 19 marca 2024 r.   ::    imieniny: Józef, Bogdan, Marek

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

  •  Informacja o awaryjnym zamknięciu kolejnego odcinka drogi w Łukowej

    Informacja o awaryjnym zamknięciu kolejnego odcinka drogi w Łukowej

  • Wypożyczalnia technologii wspomagających dla osób z niepełnosprawnością

    Wypożyczalnia technologii wspomagających dla osób z niepełnosprawnością

  • Uwaga kierowcy! Remont drogi powiatowej w Kłyżu

    Uwaga kierowcy! Remont drogi powiatowej w Kłyżu

  • LXVI Sesja Rady Powiatu Tarnowskiego

    LXVI Sesja Rady Powiatu Tarnowskiego

  •  Informacja o zamknięciu kolejnego odcinka drogi w Łukowej

    Informacja o zamknięciu kolejnego odcinka drogi w Łukowej



Informacja o awaryjnym zamknięciu kolejnego odcinka drogi w Łukowej

 Informacja o awaryjnym zamknięciu kolejnego odcinka drogi w Łukowej Powiatowy Zarząd Dróg w Tarnowie z siedzibą w Zgłobicach informuje, że w dniu 19 marca 2024 r., od godziny 9:00 do 17:00 zostaje awaryjnie zamknięta droga powiatowa nr 1341K w miejscowości Łukowa, na odcinku od skrzyżowania z drogą gminną (do centrum) do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1323K - odcinek 550 m oraz za cmentarzem w stronę Lisiej Góry - odcinek 800 m. Czytaj więcej...


Wypożyczalnia technologii wspomagających dla osób z niepełnosprawnością

Wypożyczalnia technologii wspomagających dla osób z niepełnosprawnością Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) informuje o programie, który jest odpowiedzią na ważne potrzeby osób z niepełnosprawnością. Dzięki powstaniu „Wypożyczalni technologii wspomagających” osoby z niepełnosprawnością mają możliwość wypożyczenia potrzebnych im technologii wspomagających lub urządzeń, których nie byłyby w stanie zakupić same nawet z wykorzystaniem dostępnych form wsparcia ze względu na ich wysoki koszt. Czytaj więcej...


Uwaga kierowcy! Remont drogi powiatowej w Kłyżu

Uwaga kierowcy! Remont drogi powiatowej w Kłyżu Powiatowy Zarząd Dróg w Tarnowie z siedzibą w Zgłobicach informuje, że w dniu 19-22 marca 2024 r., od godziny 7:30 do 17:00 zostaje zamknięty odcinek drogi powiatowej nr 1339K relacji Kłyż-Otfinów od Wiejskiego Domu Kultury w Kłyżu do mostu w Otfinowie - odcinek ok. 1,3 km. Na ten czas wyznacza się objazd lokalnymi drogami gminnymi. Czytaj więcej...


LXVI Sesja Rady Powiatu Tarnowskiego

LXVI Sesja Rady Powiatu Tarnowskiego W dniu 26 marca 2024 r. (wtorek) odbędzie się  posiedzenie sesji Rady Powiatu Tarnowskiego VI kadencji. Początek obrad zaplanowano na godzinę 12:00. Sesja odbędzie się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tarnowie ul Narutowicza 38, sala nr 11, parter. Czytaj więcej...


Informacja o zamknięciu kolejnego odcinka drogi w Łukowej

 Informacja o zamknięciu kolejnego odcinka drogi w Łukowej Powiatowy Zarząd Dróg w Tarnowie z siedzibą w Zgłobicach informuje, że w dniu 18 marca 2024 r., od godziny 8:00 do 17:00 zostaje awaryjnie zamknięta droga powiatowa nr 1341K w miejscowości Łukowa, na odcinku od skrzyżowania z drogą gminną (do centrum) do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1323K - odcinek 550 m oraz za cmentarzem w stronę Lisiej Góry - odcinek 800 m. Czytaj więcej...
Previous
Next

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Artykuły

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca

SKŁADANIE WNIOSKU O WYDANIE PRAWA JAZDY ORAZ REJESTRACJĘ, CZASOWĄ REJESTRACJĘ I WYREJESTROWANIE POJAZDU DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Wniosek drogą elektroniczną można złożyć po zalogowaniu się do systemu Elektronicznej Skrzynki Podawczej dostępnej na stronie: Elektroniczna Skrzynka Podawcza PWPW

Przed skorzystaniem z Elektronicznej Skrzynki Podawczej należy zapoznać się z treścią Regulaminu.

Do połączenia z elektroniczną skrzynką podawczą zaleca się stosowanie przeglądarki Mozilla Firefox lub Internet Explorer w możliwie najnowszej wersji.

Podczas próby skorzystania z w/w adresu w programie Mozilla Firefox może ukazać się komunikat o zagrożeniu w postaci niezaufanego połączenia. Należy wówczas wybrać opcję „Rozumiem zagrożenie”, a następnie nacisnąć przycisk „Dodaj wyjątek” i potwierdzić wyjątek bezpieczeństwa.

W przypadku przeglądarki Internet Explorer przed skorzystaniem ze strony skrzynki podawczej należy odpowiednio skonfigurować przeglądarkę. W tym celu należy wejść do menu „Narzędzia” i wybrać pozycję „Opcje internetowe”. Na zakładce „Zaawansowane”, w sekcji „Zabezpieczenia” należy upewnić się, że są zaznaczone opcje: „Użyj SSL 2.0”, „Użyj SSL 3.0”, „Użyj TLS 1.0”.

Elektroniczna forma złożenia dotyczy wniosków o:

  1. wydanie prawa jazdy, w tym Profilu Kandydata na Kierowcę,
  2. czasową rejestrację pojazdu,
  3. rejestrację pojazdu,
  4. wyrejestrowanie pojazdu.

Wymagania techniczne dla dokumentów dołączanych w postaci elektronicznej

Dla załączników do wniosków (o wydanie prawa jazdy) przesyłanych do systemu KIEROWCA wymagane są następujące parametry minimalne:

  1. Parametry wymagane dla zdjęcia:
    1. plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej, zawierającym datę wykonania zdjęcia; zalecane jest również umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie,
    2. poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100,
    3. przestrzeń barw: sRGB,
    4. głębia kolorów: 24 bity,
    5. rozdzielczość zdjęcia: min. 480 x 615 (szerokość x wysokość) pikseli,
    6. rozmiar pliku: nie większy niż 100 KB.
  2. Parametry wymagane dla obrazu odręcznego podpisu interesanta:
    1. skan podpisu odręcznego, (zaleca się podpis wykonany czarnym atramentem –długopisem lub piórem) na jednolitym jasnym (białym) tle, pozbawionym zabrudzeń, linii ułatwiających pisanie, ramek, itp., zapisany jako plik JPEG,
    2. poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100,
    3. przestrzeń barw: greyscale (skala odcieni szarości),
    4. głębia kolorów: 16 bitów,
    5. rozdzielczość skanu: min. 300 x 111 (szerokość x wysokość) pikseli.
  3. Parametry wymagane dla pozostałych załączników:
    1. skan zapisany jako plik JPEG,
    2. poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100,
    3. przestrzeń barw: greyscale (skala odcieni szarości) lub RGB,
    4. rozdzielczość skanu: max. 2500 x 3500 (szerokość x wysokość) pikseli,
    5. rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB.

Dla załączników do wniosków (o rejestrację, czasową rejestrację i wyrejestrowanie pojazdów) przesyłanych do systemu POJAZD wymagane są następujące parametry minimalne:

  1. parametry wymagane dla załączników w formacie JPEG: rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB.
  2. parametry wymagane dla załączników w formacie PDF: rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB x liczba stron załącznika typu pdf.

Aby przesłać do urzędu  wniosek drogą elektroniczną należy go uprzednio podpisać wykorzystując  podpis elektroniczny z ważnym CERTYFIKATEM KWALIFIKOWANYM w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 262) lub PROFIL ZAUFANY portalu ePUAP.

Lista kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne znajduje się na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji:

  1. NBP - NCCert.

Profil zaufany uzyskać można bezpłatnie na portalu ePUAP:

  1. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej - Profil zaufany.

Informacja dotycząca procedury oraz wymaganych dokumentów

Do wniosku osoba ubiegająca się o wydanie prawa jazdy dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronach internetowych BIP: PRAWA JAZDY zeskanowane dokumenty, wymagane przepisami ustawy o kierujących pojazdami wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat.

Dokumenty wymagane w poszczególnych przypadkach dotyczących wydania prawa jazdy:

  1. Dokonanie wpisu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji zawodowej (Profil Kierowcy Zawodowego)
  2. Karta Kwalifikacji Kierowcy
  3. Wydanie krajowego prawa jazdy (Profil Kandydata na Kierowcę)
  4. Wydanie międzynarodowego prawa jazdy
  5. Wydanie nowego blankietu prawa jazdy z powodu zmiany danych (nazwiska, terminu ważności)
  6. Wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem
  7. Wydanie wtórnika prawa jazdy (utrata, zniszczenie)
  8. Wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne, przedłużenie ważności zezwolenia
  9. Wymiana zagranicznego prawa jazdy

Uwaga: Jeżeli prawo jazdy nie jest określone w konwencjach o ruchu drogowym (konwencja podpisana w Genewie dnia 19 września 1949 r. i konwencja sporządzona w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r.), dodatkowym warunkiem otrzymania polskiego prawa jazdy jest złożenie z wynikiem pozytywnym części teoretycznej egzaminu państwowego.

Zgodnie z § 23 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 poz. 231) osoba składająca wniosek elektroniczny,  odbierając prawo jazdy osobiście, dostarcza do organu, do którego złożyła wniosek:

  1. oryginał orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem o ile są one wymagane,
  2. oryginały zgód, o której mowa w art. 11 ust. 2 i art. 21 ust. 2 ustawy - jeżeli są wymagane.

Zgodnie z § 23 ust. 6 prawo jazdy osoby składającej wniosek elektroniczny nie może być przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe.

Dokumenty wymagane w poszczególnych przypadkach rejestracji pojazdów:

  • Czasowa rejestracja pojazdu

Do wniosku w sprawie czasowej rejestracji pojazdu właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej BIP: REJESTRACJA POJAZDÓW, zeskanowane dokumenty (wszystkie wypełnione strony), wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat oraz zdjęcia tablic rejestracyjnych wykonane techniką cyfrową.

W przypadku złożenia drogą elektroniczną, przez właściciela pojazdu, wniosku nieodpowiadającego wzorowi i wymaganiom lub niezałączenia wszystkich wymaganych dokumentów i dowodu opłat, o konieczności dokonania uzupełnienia dokumentów i opłat drogą elektroniczną właściciela pojazdu zawiadamia się drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu drogą elektroniczną wniosku zgodnie z wymaganiami, właściciel pojazdu wzywany jest drogą elektroniczną na adres internetowy, z którego przesłał wniosek, do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych – z informacją i wyznaczonym właścicielowi pojazdu terminem przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Przekazanie przez właściciela pojazdu do Starostwa Powiatowego w Tarnowie oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu Starosta może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną oraz decyzję o czasowej rejestracji pojazdu – pocztą
za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

  • Rejestracja pojazdu

Do wniosku w sprawie rejestracji pojazdu właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej BIP: REJESTRACJA POJAZDÓW, zeskanowane dokumenty (wszystkie wypełnione strony), wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat oraz zdjęcia tablic rejestracyjnych wykonane techniką cyfrową.

  1. rejestracja nowego pojazdu,
  2. rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy z terytorium państwa członkowskiego UE,
  3. rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej,
  4. rejestracja pojazdu zarejestrowanego wcześniej przez inny organ.

W przypadku złożenia drogą elektroniczną, przez właściciela pojazdu, wniosku nieodpowiadającego wzorowi i wymaganiom lub niezałączenia wszystkich wymaganych dokumentów i dowodu opłat, o konieczności dokonania uzupełnienia dokumentów i opłat drogą elektroniczną właściciela pojazdu zawiadamia się drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu drogą elektroniczną wniosku zgodnie z wymaganiami, właściciel pojazdu wzywany jest drogą elektroniczną na adres internetowy, z którego przesłał wniosek, do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych – z informacją i wyznaczonym właścicielowi pojazdu terminem przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Przekazanie przez właściciela pojazdu do Starostwa Powiatowego w Tarnowie oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu Starosta może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną oraz decyzję o czasowej rejestracji pojazdu – pocztą
za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Starosta wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do odbioru w tym organie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu i decyzji o rejestracji pojazdu albo po uzgodnieniu z właścicielem pojazdu drogą elektroniczną przesyła te dokumenty pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu. Starosta wydaje te dokumenty po dokonaniu przez właściciela pojazdu zwrotu do organu pozwolenia czasowego lub po otrzymaniu pozwolenia czasowego pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela.

  • Wyrejestrowanie pojazdu

Do wniosku w sprawie wyrejestrowania pojazdu właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej BIP: REJESTRACJA POJAZDÓW, zeskanowane dokumenty (wszystkie wypełnione strony), wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat oraz zdjęcia tablic rejestracyjnych wykonane  techniką cyfrową.

W przypadku złożenia drogą elektroniczną, przez właściciela pojazdu, wniosku nieodpowiadającego wzorowi i wymaganiom lub niezałączenia wszystkich wymaganych dokumentów i dowodu opłat, o konieczności dokonania uzupełnienia dokumentów i opłat drogą elektroniczną właściciela pojazdu zawiadamia się drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu drogą elektroniczną wniosku zgodnie z wymaganiami, właściciel pojazdu wzywany jest drogą elektroniczną na adres internetowy, z którego przesłał wniosek, do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych – z informacją i wyznaczonym właścicielowi pojazdu terminem przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Przekazanie przez właściciela pojazdu do Starostwa Powiatowego w Tarnowie oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Starosta wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do odbioru decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu, albo po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu przesyła decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela.

Podstawy prawne:

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 roku w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 231).
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 r., poz. 1847).
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022 r., poz. 1849).

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt