dzisiaj jest: 26 marca 2017 r.   ::    imieniny obchodzą: Teodor, Emanuela, Larysa
  • „Polak, Węgier - dwa bratanki” - spotkanie promocyjne książki Istvana Bali

    „Polak, Węgier - dwa bratanki” - spotkanie promocyjne książki Istvana Bali

  • „Działaj z nami – seniorami!” - zaproszenie do udziału w konkursie

    „Działaj z nami – seniorami!” - zaproszenie do udziału w konkursie

  • Naukobus - mobilna wystawa MNiSW w ZSP w Zakliczynie

    Naukobus - mobilna wystawa MNiSW w ZSP w Zakliczynie

  • ZSOiZ w Gromniku z certyfikatem „LIDERA” wśród szkół promujących bezpieczeństwo

    ZSOiZ w Gromniku z certyfikatem „LIDERA” wśród szkół promujących bezpieczeństwo

  • Małopolski instruktor roku 2017 - zaproszenie do udziału w konkursie

    Małopolski instruktor roku 2017 - zaproszenie do udziału w konkursie



„Polak, Węgier - dwa bratanki” - spotkanie promocyjne książki Istvana Bali

„Polak, Węgier - dwa bratanki” - spotkanie promocyjne książki Istvana Bali W siedzibie Tarnowskiego Towarzystwa Przyjaciół Węgier miała miejsce promocja książki Istvana Bali pt. „Polak Węgier dwa bratanki”. Publikacja poświęcona jest historii współpracy pomiędzy węgierskim Województwem Szolnok a samorządami z Polski, w tym z Powiatem Tarnowskim. Czytaj więcej...


„Działaj z nami – seniorami!” - zaproszenie do udziału w konkursie

„Działaj z nami – seniorami!” - zaproszenie do udziału w konkursie Jesteś aktywnym seniorem w swojej miejscowości? Masz ciekawy pomysł na realizację akcji wolontariackiej? Zbierz grupę znajomych seniorów i zgłoście się do konkursu „Działaj z nami - seniorami!”. Czytaj więcej...


Naukobus - mobilna wystawa MNiSW w ZSP w Zakliczynie

Naukobus - mobilna wystawa MNiSW w ZSP w Zakliczynie Dlaczego pomidor jest czerwony? Dlaczego w samochodach sportowych montujemy lekkie aluminiowe felgi? Czy o wszystkim decyduje przypadek? - Na takie pytania szukali odpowiedzi uczniowie ZSP w Zakliczynie, dzięki obecności w szkole mobilnej wystawy Centrum Nauki Kopernik. Czytaj więcej...


ZSOiZ w Gromniku z certyfikatem „LIDERA” wśród szkół promujących bezpieczeństwo

ZSOiZ w Gromniku z certyfikatem „LIDERA” wśród szkół promujących bezpieczeństwo Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Jana Pawła II w Gromniku otrzymał certyfikat „LIDERA” projektu Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa. Tym samym jest piątą placówką oświatową na terenie Powiatu Tarnowskiego, posiadającą tytuł Lidera programu ZPB. Czytaj więcej...


Małopolski instruktor roku 2017 - zaproszenie do udziału w konkursie

Małopolski instruktor roku 2017 - zaproszenie do udziału w konkursie Marszałek Województwa Małopolskiego oraz Małopolskie Ośrodki Ruchu Drogowego, Małopolska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Małopolskie Stowarzyszenie Nauczycieli Kształcących Kierowców - zapraszają na konkurs z nagrodami „Małopolski instruktor roku 2017” - o „Puchar Marszałka Województwa Małopolskiego”. Czytaj więcej...
Previous
Next

Artykuły

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca

SKŁADANIE WNIOSKU O WYDANIE PRAWA JAZDY ORAZ REJESTRACJĘ, CZASOWĄ REJESTRACJĘ I WYREJESTROWANIE POJAZDU DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Wniosek drogą elektroniczną można złożyć po zalogowaniu się do systemu Elektronicznej Skrzynki Podawczej dostępnej na stronie: Elektroniczna Skrzynka Podawcza PWPW

Przed skorzystaniem z Elektronicznej Skrzynki Podawczej należy zapoznać się z treścią Regulaminu.

Do połączenia z elektroniczną skrzynką podawczą zaleca się stosowanie przeglądarki Mozilla Firefox lub Internet Explorer w możliwie najnowszej wersji.

Podczas próby skorzystania z w/w adresu w programie Mozilla Firefox może ukazać się komunikat o zagrożeniu w postaci niezaufanego połączenia. Należy wówczas wybrać opcję „Rozumiem zagrożenie”, a następnie nacisnąć przycisk „Dodaj wyjątek” i potwierdzić wyjątek bezpieczeństwa.

W przypadku przeglądarki Internet Explorer przed skorzystaniem ze strony skrzynki podawczej należy odpowiednio skonfigurować przeglądarkę. W tym celu należy wejść do menu „Narzędzia” i wybrać pozycję „Opcje internetowe”. Na zakładce „Zaawansowane”, w sekcji „Zabezpieczenia” należy upewnić się, że są zaznaczone opcje: „Użyj SSL 2.0”, „Użyj SSL 3.0”, „Użyj TLS 1.0”.

Elektroniczna forma złożenia dotyczy wniosków o:

  1. wydanie prawa jazdy, którego realizacja nie jest uzależniona od poddania się egzaminowi państwowemu na prawo jazdy,
  2. czasową rejestrację pojazdu,
  3. rejestrację pojazdu,
  4. wyrejestrowanie pojazdu.

Wymagania techniczne dla dokumentów dołączanych w postaci elektronicznej

Dla załączników do wniosków (o wydanie prawa jazdy) przesyłanych do systemu KIEROWCA wymagane są następujące parametry minimalne:

  1. Parametry wymagane dla zdjęcia:
    1. plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej, zawierającym datę wykonania zdjęcia; zalecane jest również umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie,
    2. poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100,
    3. przestrzeń barw: sRGB,
    4. głębia kolorów: 24 bity,
    5. rozdzielczość zdjęcia: min. 480 x 615 (szerokość x wysokość) pikseli,
    6. rozmiar pliku: nie większy niż 100 KB.
  2. Parametry wymagane dla obrazu odręcznego podpisu interesanta:
    1. skan podpisu odręcznego, (zaleca się podpis wykonany czarnym atramentem –długopisem lub piórem) na jednolitym jasnym (białym) tle, pozbawionym zabrudzeń, linii ułatwiających pisanie, ramek, itp., zapisany jako plik JPEG,
    2. poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100,
    3. przestrzeń barw: greyscale (skala odcieni szarości),
    4. głębia kolorów: 16 bitów,
    5. rozdzielczość skanu: min. 300 x 111 (szerokość x wysokość) pikseli.
  3. Parametry wymagane dla pozostałych załączników:
    1. skan zapisany jako plik JPEG,
    2. poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100,
    3. przestrzeń barw: greyscale (skala odcieni szarości) lub RGB,
    4. rozdzielczość skanu: max. 2500 x 3500 (szerokość x wysokość) pikseli,
    5. rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB.

Dla załączników do wniosków (o rejestrację, czasową rejestrację i wyrejestrowanie pojazdów) przesyłanych do systemu POJAZD wymagane są następujące parametry minimalne:

  1. parametry wymagane dla załączników w formacie JPEG: rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB.
  2. parametry wymagane dla załączników w formacie PDF: rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB x liczba stron załącznika typu pdf.

Aby przesłać do urzędu  wniosek drogą elektroniczną należy go uprzednio podpisać wykorzystując  podpis elektroniczny z ważnym CERTYFIKATEM KWALIFIKOWANYM w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 262) lub PROFIL ZAUFANY portalu ePUAP.

Lista kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne znajduje się na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji:

  1. NBP - NCCert.

Profil zaufany uzyskać można bezpłatnie na portalu ePUAP:

  1. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej - Profil zaufany.

Informacja dotycząca procedury oraz wymaganych dokumentów

Do wniosku osoba ubiegająca się o wydanie prawa jazdy dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej www.powiat.tarnow.pl – Elektroniczne Biuro, zeskanowane dokumenty, wymagane przepisami ustawy o kierujących pojazdami wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat.

Dokumenty wymagane w poszczególnych przypadkach dotyczących wydania prawa jazdy:

  1. wydanie wtórnika prawa jazdy,
  2. wymiana prawa jazdy,
  3. wydanie międzynarodowego prawa jazdy,
  4. wymiana prawa jazdy wydanego za granicą:
    1. kserokopia posiadanego ważnego prawa jazdy wydanego przez organ zagraniczny,
    2. kolorowa fotografia o wymiarach 35x45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
      (Dz.U z 2011 r. Nr 27, poz. 721, z późn. zm); osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może dołączyć do wniosku fotografię przedstawiająca ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny – w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową zapisanego na zewnętrznym nośniku danych,
    3. dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy,
    4. dowód uiszczenia opłaty ewidencyjnej za wydanie prawa jazdy,
    5. orzeczenie lekarskie w przypadku kiedy jest wymagane,
    6. orzeczenie psychologiczne w przypadku kiedy jest wymagane,
    7. uwierzytelnione tłumaczenie zagranicznego dokumentu (jeżeli prawo jazdy nie jest określone w konwencjach o ruchu drogowym) – nie dotyczy to praw jazdy wydanych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państwie Członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wspólnym Handlu). Kopia tłumaczonego dokumentu ma stanowić integralną część przedkładanego tłumaczenia.

Uwaga: Jeżeli prawo jazdy nie jest określone w konwencjach o ruchu drogowym (konwencja podpisana w Genewie dnia 19 września 1949 r. i konwencja sporządzona w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r.), dodatkowym warunkiem otrzymania polskiego prawa jazdy jest złożenie z wynikiem pozytywnym części teoretycznej egzaminu państwowego.

Zgodnie z § 23 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 poz. 231) osoba składająca wniosek elektroniczny,  odbierając prawo jazdy osobiście, dostarcza do organu, do którego złożyła wniosek:

  1. oryginał orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem o ile są one wymagane,
  2. oryginały zgód, o której mowa w art. 11 ust. 2 i art. 21 ust. 2 ustawy - jeżeli są wymagane.

Zgodnie z § 23 ust. 6 prawo jazdy osoby składającej wniosek elektroniczny nie może być przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe.

Dokumenty wymagane w poszczególnych przypadkach rejestracji pojazdów:

  • Czasowa rejestracja pojazdu

Do wniosku w sprawie czasowej rejestracji pojazdu właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej www.powiat.tarnow.pl – Elektroniczne Biuro, zeskanowane dokumenty (wszystkie wypełnione strony), wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat oraz zdjęcia tablic rejestracyjnych wykonane techniką cyfrową.

W przypadku złożenia drogą elektroniczną, przez właściciela pojazdu, wniosku nieodpowiadającego wzorowi i wymaganiom lub niezałączenia wszystkich wymaganych dokumentów i dowodu opłat, o konieczności dokonania uzupełnienia dokumentów i opłat drogą elektroniczną właściciela pojazdu zawiadamia się drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu drogą elektroniczną wniosku zgodnie z wymaganiami, właściciel pojazdu wzywany jest drogą elektroniczną na adres internetowy, z którego przesłał wniosek, do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych – z informacją i wyznaczonym właścicielowi pojazdu terminem przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Przekazanie przez właściciela pojazdu do Starostwa Powiatowego w Tarnowie oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu Starosta może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną oraz decyzję o czasowej rejestracji pojazdu – pocztą
za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

  • Rejestracja pojazdu

Do wniosku w sprawie rejestracji pojazdu właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej www.powiat.tarnow.pl – Elektroniczne Biuro, zeskanowane dokumenty (wszystkie wypełnione strony), wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat oraz zdjęcia tablic rejestracyjnych wykonane techniką cyfrową.

  1. rejestracja nowego pojazdu,
  2. rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy z terytorium państwa członkowskiego UE,
  3. rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej,
  4. rejestracja pojazdu zarejestrowanego wcześniej przez inny organ.

W przypadku złożenia drogą elektroniczną, przez właściciela pojazdu, wniosku nieodpowiadającego wzorowi i wymaganiom lub niezałączenia wszystkich wymaganych dokumentów i dowodu opłat, o konieczności dokonania uzupełnienia dokumentów i opłat drogą elektroniczną właściciela pojazdu zawiadamia się drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu drogą elektroniczną wniosku zgodnie z wymaganiami, właściciel pojazdu wzywany jest drogą elektroniczną na adres internetowy, z którego przesłał wniosek, do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych – z informacją i wyznaczonym właścicielowi pojazdu terminem przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Przekazanie przez właściciela pojazdu do Starostwa Powiatowego w Tarnowie oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu Starosta może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną oraz decyzję o czasowej rejestracji pojazdu – pocztą
za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Starosta wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do odbioru w tym organie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu i decyzji o rejestracji pojazdu albo po uzgodnieniu z właścicielem pojazdu drogą elektroniczną przesyła te dokumenty pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu. Starosta wydaje te dokumenty po dokonaniu przez właściciela pojazdu zwrotu do organu pozwolenia czasowego lub po otrzymaniu pozwolenia czasowego pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela.

  • Wyrejestrowanie pojazdu

Do wniosku w sprawie wyrejestrowania pojazdu właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej www.powiat.tarnow.pl – Elektroniczne Biuro, zeskanowane dokumenty (wszystkie wypełnione strony), wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat oraz zdjęcia tablic rejestracyjnych wykonane  techniką cyfrową.

W przypadku złożenia drogą elektroniczną, przez właściciela pojazdu, wniosku nieodpowiadającego wzorowi i wymaganiom lub niezałączenia wszystkich wymaganych dokumentów i dowodu opłat, o konieczności dokonania uzupełnienia dokumentów i opłat drogą elektroniczną właściciela pojazdu zawiadamia się drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu drogą elektroniczną wniosku zgodnie z wymaganiami, właściciel pojazdu wzywany jest drogą elektroniczną na adres internetowy, z którego przesłał wniosek, do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych – z informacją i wyznaczonym właścicielowi pojazdu terminem przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Przekazanie przez właściciela pojazdu do Starostwa Powiatowego w Tarnowie oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Starosta wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do odbioru decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu, albo po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu przesyła decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela.

Podstawy prawne:

  1. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2012 r., poz. 1005 ze zm.),
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r., 1322 ze zm.),
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r., poz. 968 ze zm.).

Tłumacz Google

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:16
Wczoraj:198
W tym tygodniu:3515
W tym miesiącu:14298
Ogółem:692644

od dnia 6.11.2012 r.

zaloguj się



DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd