Umowy podpisane

  • Drukuj

droga015 milionów złotych unijnego dofinansowania otrzyma powiat tarnowski na modernizację dróg. W środę, 10 lutego, w Starostwie Powiatowym w Tarnowie podpisane zostały umowy na dofinansowane w ramach Małopolskiego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Przetargi na remonty tras: Tarnów-Ryglice oraz Siepietnica-Lubaszowa są już rozstrzygnięte. Roboty zaczną się wiosną a zakończą jeszcze w 2010 roku.

MRPO

Podpisy pod umowami złożyli: wicemarszałek województwa Małopolskiego Roman Ciepiela, starosta tarnowski Mieczysław Kras oraz odpowiedzialny za inwestycje drogowe Adam Szpak, etatowy członek Zarządu Powiatu Tarnowskiego. Drogi, które zostaną wyremontowane w najbliższych miesiącach, są najbardziej uczęszczanymi drogami zarządzanymi przez powiat tarnowski. Dlatego prace będą miały bardzo szeroki zakres obejmujący zarówno położenie nowych nawierzchni, budowę chodników oraz zatok i wiat autobusowych, a także barier ochronnych. W sumie remonty obejmą 17,6 km dróg. Również koszty modernizacji są bardzo wysokie – wyniosą około 15 mln zł.

umowa1

- Pierwotnie miało to być 3 mln więcej, ale po rozstrzygnięciu przetargów okazało się, że firmy są w stanie wykonać prace za mniejsze pieniądze – podkreśla starosta tarnowski Mieczysław Kras. Korzystne dla samorządu powiatowego jest to, że w 85 procentach modernizacja zostanie przeprowadzona dzięki środkom Unii Europejskiej. Powiat dołoży jedynie 15 procent. – Jestem bardzo zadowolony ze współpracy ze Starostwem Powiatowym w Tarnowie. Mam nadzieję, że po zakończeniu inwestycji zadowoleni będą również kierowcy, którzy otrzymają dobrą infrastrukturę drogową – powiedział podczas podpisania umowy wicemarszałek Roman Ciepiela.

umowa2

umowa4


umowa6

Modernizacja drogi powiatowej Nr 1357K Tarnów – Ryglice – Ołpiny w miejscowości Skrzyszów – odcinek
o długości 6,234 km
oraz miejscowości Szynwałd – odcinek o długości 2,973 km.

Rozpoczęcie inwestycji – luty 2010

Planowane zakończenie inwestycji – grudzień 2010

  • Koszt realizacji inwestycji – 9 563 750,00 zł, w tym:
  • dotacja 8 129 187,50 zł ze środków UE w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) – 85% kwoty
  • środki własne powiatu tarnowskiego – 1 434 562,50 zł – 15% procent kwoty

Droga Tarnów-Ryglice jest głównym szlakiem komunikacyjnym łączącym południowo – wschodnią część powiatu z miastem Tarnowem. Droga stanowi również bezpośrednie połączenie z drogą krajową nr 4, łączącą tę część województwa z Krakowem. Droga  zapewnia również dostęp do Specjalnej Strefy Ekonomicznej Zielony Park Przemysłowy „Kryształowy” w Tarnowie o powierzchni 360 ha (zlokalizowanym w północnej części Tarnowa). Przebudowa drogi powiatowej na dwóch odcinkach (w miejscowościach Skrzyszów i Szynwałd) będzie obejmowała: wzmocnienie konstrukcji nawierzchni na całej długości, budowę zatok autobusowych, wyprofilowanie zjazdów indywidualnych i publicznych, regulację ścieków, utwardzenie poboczy oraz budowę chodników. W efekcie droga zostanie zmodernizowana na odcinku o długości 9,207 km.

Modernizacja drogi powiatowej Nr 1387K Siepietnica – Lubaszowa w miejscowości Jodłówka Tuchowska i Lubaszowa – odcinek 8,400 km.

Rozpoczęcie inwestycji – luty 2010

Planowane zakończenie inwestycji – grudzień 2010

Koszt realizacji inwestycji – 9 085 349,00 zł, w tym:

  • dotacja 7 722 546,65 zł ze środków UE w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) – 85% kwoty
  • środki własne powiatu tarnowskiego – 1 362 802,35 zł – 15% kwoty

Droga powiatowa Siepietnica – Lubaszowa ma bezpośrednie połączenie z drogą wojewódzką nr 977, w całości jest zlokalizowana na obszarze Parku Krajobrazowego Pasma Brzanki. Droga biegnąca przez odcinek województwa podkarpackiego łączy się z bardzo uczęszczaną przez kierowców drogą krajową nr 28 w miejscowości Siepietnica. Przebudowa drogi powiatowej na odcinku o długości 8,4 km przebiegającej przez dwie miejscowości gminy Tuchów: Jodłówkę Tuchowską i Lubaszowi obejmie m.in. wybudowanie chodników, a istniejące poddane zostaną modernizacji. Wybudowany zostanie jeden most, zmodernizowane zostaną pobocza, powstaną trzy zatoki autobusowe oraz peron przystankowy, a także 720 metrów barier ochronnych.