Wciąż możliwe utrudnienia w obsłudze klientów Wydziału Transportu i Komunikacji

  • Drukuj

cepikW związku z wprowadzeniem i uruchomieniem przez Ministerstwo Cyfryzacji nowego sytemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, występują utrudnienia w obsłudze klientów Wydziału Transportu i Komunikacji Starostwa Powiatowego w Tarnowie.

CEPiK 2.0 został uruchomiony 13 listopada br. Obowiązuje we wszystkich urzędach, w których odbywa się rejestracja pojazdów. Utrudnienia w obsłudze klientów powodują przede wszystkim problemy techniczne, związane z funkcjonowaniem systemu, który jest obecnie w fazie stabilizacji.

Wszelkie niedogodności w obsłudze klientów Wydziału Transportu i Komunikacji Starostwa Powiatowego w Tarnowie nie zaistniały z winy urzędu. Pracownicy Wydziału dokładają wszelkich starań, aby obsługa odbywała się płynnie i na bieżąco, niemniej jednak wciąż możliwe są utrudnienia natury technicznej. - Za zaistniałe utrudnienia przepraszamy, jednak nie mamy żadnego wpływu na funkcjonowanie nowego systemu - mówi Dyrektor Wydziału Transportu i Komunikacji tarnowskiego Starostwa - Paulina Maliszewska.

Zasadnicze zmiany, jakie wprowadza najnowsza wersja systemu, dotyczą między innymi konieczności wprowadzania nowych danych o pojazdach. Zmieniają się także zasady przeprowadzania przeglądów okresowych przez stacje diagnostyczne. Jak tłumaczy Ministerstwo Cyfryzacji - nowe przepisy mają na celu ograniczenie nadużyć związanych z obecną procedurą badania technicznego.