Od 17 do 19 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbywały się największe targi branży turystycznej w Polsce Tour Salon 2013. Na tegoroczne święto turystyki do Poznaniu przybyło 600 wystawców z 40 krajów świata oraz wielotysięczna publiczność. Tradycyjnie już swoją obecność zaznaczył Powiat Tarnowski, który był promowany na stoisku Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
Krótsze, ale intensywniejsze - tak określane są Targi Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2013 (w ubiegłych latach trwały 4 dni). Krajem partnerskim tegorocznej edycji targów była Japonia, państwo które w niezwykły sposób łączy dwie, pozornie odległe wartości - tradycję i nowoczesność. Novum targów było partnerstwo regionu zagranicznego - włoskiego Regionu Veveto ze stolicą w Wenecji, oferującego osobom podróżującym różnorodne atrakcje, od alpejskich wyżyn w północnej części, po wypełnione wodą równiny południa.
Targi Turystyczne Tour Salon to przede wszystkim szeroka promocja atrakcji turystycznych różnych zakątków i miejsc Polski, Europy oraz świata. Podczas targów swoje oferty prezentowały biura podróży, przewoźnicy, ubezpieczyciele, wydawnictwa turystyczne i inni przedstawiciele branży.
Stoisko Małopolski zostało zaaranżowane wokół Campera Małopolskiego, natomiast motywem przewodnim dekoracji oraz wszelkich form promocji były czerwone, małopolskie korale. Na stoisku, oprócz Powiatu Tarnowskiego swoje atrakcje turystyczne prezentowały: miasto Tarnów, za pośrednictwem Tarnowskiego Centrum Informacji, Powiat Suski, Powiat Sądecki, Miasto Kraków oraz Kopalnia Soli Bochnia.
Powiat Tarnowski propagował swoje walory przede wszystkim za pośrednictwem gamy różnorodnych folderów i materiałów tematycznych, zachęcających do odwiedzin najciekawszych miejsc w powiecie oraz ukazujących, jak ciekawie spędzić tutaj czas wolny. Zainteresowanie odwiedzających stoisko powiatu wzbudzały szlaki rowerowe i piesze, dworek Ignacego Jana Paderewskiego w Kąśnej Dolnej, agroturystyka, szlak cmentarzy wojennych z I wojny światowej, a także znajdujące się na terenie Powiatu Tarnowskiego muzea.
Targi Tour Salon 2013 przyniosły również duży sukces samej Małopolsce, która uzyskała wiele prestiżowych nagród branżowych w konkursach, rozstrzygniętych 18 października podczas gali targowej. Najważniejszą z przyznanych nagród był Złoty Certyfikat dla najlepszego produktu turystycznego Polski dla Szlaku Architektury Drewnianej Małopolski. Wyróżnienie to jest przyznawane corocznie dla jednego tylko produktu w skali całego kraju i, co istotne, wiąże się ze sfinansowaniem przez Polską Organizację Turystyczną kampanii reklamowej o wartości 100 tysięcy zł. Docenione, za innowacyjne i niekonwencjonalne prezentowanie regionu, zostało również samo stoisko Małopolski, któremu przyznany został medal „Acanthus Aureus”.
Dodatkowymi atrakcjami Targów Tour Salon były spotkania z podróżnikami. W tym roku byli to: Martyna Wojciechowska, Marcin Kydryński i Marcin Kamiński. Z kolei jubileusz 140-lecia powstania Polskiego Towarzystwa Turystyczno Krajoznawczego został zaakcentowany wystawą fotograficzną, prezentującą historię i dorobek tej zasłużonej dla rozwój polskiej turystyki organizacji.