dzisiaj jest: 20 kwietnia 2024 r.   ::    imieniny: Agnieszka, Teodor, Czesław

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

Zawilec Gajowy, Kokorycz
Dwór I.J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej
Panorama Tuchowa z widokiem na Bazylikę Mniejszą pw. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny
Pałac Janowice w Janowicach k. Zakliczyna
Zawilec Gajowy, KokoryczPark Krajobrazowy Pasma Brzanki

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Połączenie autostrady z Mościcami i nowy most w Ostrowie

most ostrow miniUzgodniona została wstępnie trasa przebiegu nowej drogi, łączącej wierzchosławicki węzeł autostrady z Mościcami, a także lokalizacja nowego mostu w Ostrowie, którym samochody będą przeprawiać się przez Dunajec. Szczegóły inwestycji, w realizacji której Starostwo Powiatowe w Tarnowie wspierać będzie województwo małopolskie, miasto Tarnów i gmina Wierzchosławice, znane mają

być pod koniec bieżącego roku.

Zatrudniona przez starostwo firma przedstawiła trzy możliwe warianty przyszłego połączenia autostradowego węzła w Wierzchosławicach z Mościcami. Na spotkaniu w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Narutowicza, na którym oprócz starosty Romana Łucarza obecni byli wicemarszałek Małopolski Roman Ciepiela, dyrektor Centrum Rozwoju Miasta Tarnowa Krzysztof Madej oraz wójt Wierzchosławic Wiesław Rajski, zaakceptowano ten najprostszy w realizacji i zapewne najtańszy, a zarazem najmniej uciążliwy dla tamtejszych mieszkańców.

- Droga poprowadzona zostanie od istniejącego już ronda w Wierzchosławicach i kończyć się będzie przed rondem na skrzyżowaniu ulic Kwiatkowskiego i Chemicznej, którego budowę tarnowski samorząd właśnie rozpoczyna, a nowy most powstanie obok obecnej przeprawy przez Dunajec - informuje starosta Roman Łucarz. - Cała dokumentacja niezbędna do zrealizowania tej inwestycji przygotowana zostanie jeszcze w tym roku, by jak najszybciej można było wystąpić o wydanie decyzji środowiskowej i złożyć wniosek o środki unijne, gdy tylko ogłoszony zostanie nabór w ramach rozdysponowywania nowej puli środków, które zasilą Polskę z Brukseli.

Ustalono również, że pozostanie stary most w Ostrowie – po wybudowaniu nowej przeprawy zostanie on na jakiś czas zamknięty i gruntownie wyremontowany, a potem będzie służył kierowcom jadącym np. w kierunku Radłowa czy też do Tarnowa z tamtej strony.
Wstępny kosztorys budowy łącznika i mostu sporządzony ma być także jeszcze w tym roku. Już jednak wiadomo, że będzie to największe przedsięwzięcie w historii powiatu tarnowskiego, na które trzeba będzie zgromadzić w graniach 100 mln zł.

Przypomnijmy, że niedawno starostwo wycofało się z pomysłu zamknięcia dla samochodów ciężarowych będącego w złym stanie technicznym mostu w Ostrowie i podejmie działania, aby – mimo zwiększonego ruchu - wytrzymał do czasu wybudowania nowej przeprawy. M.in. położona zostanie nowa nakładka asfaltowa, pospawane będą pęknięcia i uszkodzone elementy, a na dojazdach do mostu zostanie zwężona droga, by kierowcy ograniczali prędkość. Współfinansować te czynności mają właściciele żwirowni w północnej części powiatu, których ciężarówki przewożą przez ten most kruszywo i dla których ograniczenie tonażu byłoby bardzo dotkliwe.

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt